Design management
Oslovuje vás studovat něco méně obvyklého? Láká vás propojovat tvořivost a management? Zajímá vás design a jeho využívání ku prospěchu věci? Zajímá vás zavádění nového designu? Vnímáte, že v současné době rychlých inovací roste strategická role designu pro konkurenceschopnost a správný design má vliv na prosperitu podniku? Pak můžete být jedním z odborníků na design management.
Díky znalostem z oblasti vývoje designu, jeho řízení v rámci kreativních průmyslů a využití vizuálního umění v marketingovém mixu budete po absolvování tohoto programu schopni samostatně koordinovat proces vývoje, tvorby a implementace designu ve firmách. Inspirovat vás k tomu bude řada představitelů managementu českých podniků, designerů či marketérů, a můžete tak čerpat z jejich bohatých zkušeností a znalostí. Získáte přehled a znalosti o řízení firemních procesů, marketingu, marketingových komunikacích, projektovém řízení a inovační politice firem. Budete schopni řešit pokročilé manažerské i základní finanční záležitosti podniků a veřejných institucí, analyzovat tržní postavení organizace a vyhodnotit příležitosti, třeba pro redesign produktu a jeho uvedení trh.
V rámci studia budete studovat minimálně jeden odborný předmět v angličtině.
Na jaké předměty se můžete těšit?
Kromě všeobecných ekonomicko-manažerských předmětů se můžete těšit na specializační předměty:
- Řízení designu
- Produktový design
- Estetika
- Strategický management
- Marketingové aplikace
- Ateliérová stáž
- Firemní inovační politika
- Marketingová komunikace
- Management v kreativním průmyslu
- Současné tendence designu
- Studijní plány
Každý studijní plán je doplněn nabídkou povinně volitelných předmětů, jejichž výběrem je možno se dále profilovat ve studované oblasti.
Kde najdete po studiu uplatnění?
- Kreativní manažer v marketingových agenturách
- Týmový spolupracovník při vývoji produktu určeného pro B2C sektor
- Odborný pracovník zodpovědný za vývoj designu v marketingovém oddělení firmy
- Junior/senior design manažer v oddělení vývoji produktů či grafickém studiu
- Vlastní reklamní, komunikační či marketingová agentura nebo start-up jiného charakteru s vysokým přidanou hodnotu tvořenou designem