Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Celoživotní vzdělávání

Aktuality CŽV

  • Vzdělávat se v dospělosti naráží na více bariér, možností je ale mnoho - Jaký zájem je o vzdělávání dospělých ve Zlínském kraji? Jaké je v této oblasti srovnání České republiky s jinými zeměmi? Co znamená pojem genderový stereotyp? I to se dozvíte v záznamu rozhovoru s doktorkou Jitkou Vaculíkovou a docentem Janem Kalendou z Centra výzkumu Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
  • Už jste využili svůj příspěvek na vzdělávání? - Chcete zlepšit svou pozici v zaměstnání? Plánujete kariérní změnu a potřebujete se naučit něco nového? Dotované kurzy Ministerstvem práce a sociálních věcí (MPSV) vám vylepší profesní životopis, doplní znalosti nutné pro kariérní růst a zvýší vaši cenu na trhu práce. MPSV za vás zaplatí 82 % až 100 % ceny kurzu do výše 50 000 […]
  • Mikrocertifikáty – megatrend trhu práce - Pod tímto názvem organizoval v minulém týdnu Cedefop virtuální konferenci zaměřenou na úlohu mikrocertifikátů ve vzdělávání a odborné přípravě pro trh práce a zaměstnání.
  • Po jakých pozicích a dovednostech bude poptávka v blízké budoucnosti? - V příštích pěti letech se obmění ve světě téměř čtvrtina pracovních pozic a s tím také nároky na dovednosti pro jejich vykonávání. Poroste poptávka po digitálních a technických dovednostech. Klíčové budou také měkké dovednosti, jako je kreativita, emoční inteligence a kritické myšlení, tedy dovednosti, které je obtížné automatizovat.
  • Umět si všestranně poradit: představujeme dovednosti pro život - Zvládat nároky různých oblastí života není samozřejmost. Žijeme v době neustálých a zrychlujících se změn. Digitalizace, zelená transformace, pandemie covidu-19 a další celospolečenské změny se propisují do našich osobních i pracovních životů. Dospělí si k tomu potřebují průběžně osvojovat a rozvíjet dovednosti. Co můžeme udělat pro to, abychom na ně dokázali adekvátně reagovat?
  • 8. září: Mezinárodní den gramotnosti - Mezinárodní den gramotnosti Organizace spojených národů každoročně připadá na 8. září a klade si za cíl zvýšit povědomí a zájem veřejnosti o problematiku gramotnosti ve světě.
  • Úředníci, ale i lékaři. Z trhu za pár let zmizí statisíce pozic, nebudou potřeba - Do osmi let bude muset změnit profesi přes 300 tisíc lidí. Trh práce je nebude potřebovat, a jejich pozice tak zaniknou. Čeká je přeškolení na jiná povolání, tvrdí, podle zpravodajství magazínu Akatuálně.cz, studie s názvem Budoucnost českého pracovního trhu. Tu ve středu představily společnosti Boston Consulting Group a Aspen Institute Central Europe.
  • Přilákat dospělé ke vzdělávání? Na obzoru se rýsují individuální vzdělávací účty - Vzdělávání pro všechny dospělé bez rozdílu je na cestě stát se realitou. Prostředkem k tomu se mají stát Evropskou komisí doporučované individuální vzdělávací účty. První kroky k rozšíření dostupnosti státem hrazeného vzdělávání přinese už Národní plán obnovy.
  • Co nás čeká v budoucnu na trhu práce? - Trh práce prošel velkými změnami v důsledku pandemie, války a s nimi spojené inflace i zdražování energií. Na pracovním trhu stále chybí 300 tisíc lidí. V důsledku automatizace a digitalizace se nahradí nejméně kvalifikované a také nejméně placené pozice a tisíce lidí budou na trhu práce ohroženy. Budoucnost patří talentům, průběžně učit se ale musí každý.
  • Strategie celoživotního vzdělávání Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na období 21+ - UTB ve Zlíně kromě vysokoškolského vzdělávání nabízí programy celoživotního vzdělávání. Ty mohou být zaměřeny na získání a rozvoj odborných znalostí či na vzdělávání zájmové. Jaká je naše vize v celoživotním vzdělávání a jaké cíle a aktivity máme naplánovány?
  • PIAAC – mezinárodní výzkum dospělých - Mezinárodní výzkum dospělých (PIAAC, z anglického „Programme for the International Assessment of Adult Competencies“) zjišťuje, zda mají lidé v České republice dovednosti pro aktivní a plnohodnotné zapojení do života společnosti. Jde o dovednosti potřebné pro uplatnění jak v pracovním, tak v občanském a osobním životě.
  • Celoživotní učení jako prevence kognitivních problémů ve starším věku - Mozek je jeden z nejchoulostivějších orgánů v lidském těle. Úpadku duševních funkcí se však dá alespoň částečně předejít. Věděli jste, že velmi významným rizikovým faktorem je nízké vzdělání? Zajištění základního a středoškolského vzdělání všem dětem by snížilo riziko vzniku demence v populaci.

Fakulty a součásti

Zavřít